۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۲۲۲۹۳
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

تنها راه حل معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور نسخه های قرآنی است

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور (ازجمله آمار بالای طلاق و مصرف مواد مخدر) تنها راه حل این گرفتاری ها را نسخه های قرآنی دانست و افزود: ما در شرایط فعلی کشور نیاز به یک بسیج قرآنی داریم.
تنها راه حل معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور نسخه های قرآنی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور در همایش تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و مربیان قرآنی استان با اشاره به ظرفیت های قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان شما اساتیدی هست که از افتخارات کل کشور هستند و این نشان می دهد که ظرفیت های فراوانی در امر قرآن کریم وجود دارد که باید آن ظرفیت های نهفته را استفاده کرد.

وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم در خصوص وظیفه یک معلم قرآن گفت: معلم قرآن باید متعلم خود را به آداب قرآنی متخلق کند. کلاسهای روخوانی، صوت و لحن و... همه پیش نیاز هستند و آموزش اصلی آموزش زندگی قرآنی است که این همان سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری
است.

قره شیخ لو همچنین ارتباط با قرآن را که باید در موسسات قرآنی آموزش داده شود در سه مرحله تعریف کرد:
اول اینکه همانگونه که خدای متعال فرموده هرچقدر میسر است قرآن بخوانید که این پله اول ارتباط با قرآن است و همه بزرگان دین ما هم به این امر اهتمام ویژه ای داشته اند.
دوم تدبر و تلاوت قرآن است که در باره این امر گاهی خداوند سبحان انسان را توبیخ نموده که"افلا یتدبرون القرآن..."
سوم تلاش برای اینکه این تاملات و تدبرها را در زندگیمان متجلی کنیم و زندگی قرآنی داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در پایان سخنان خود با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور (ازجمله آمار بالای طلاق و مصرف مواد مخدر) تنها راه حل این گرفتاری ها را نسخه های قرآنی دانست و افزود: ما در شرایط فعلی کشور نیاز به یک بسیج قرآنی داریم و برای این امر همه مرد مسئولند و روز قیامت باید پاسخگو باشند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام نکونام، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از همه زحمات فعالین قرآنی استان گفت: ما باید این میدان مسابقه خیر را گسترش دهیم و شورای سیاست گذاری برنامه
های قرآنی می خواهد قرآن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند و ما باید در استان به جایی برسیم که هرکس در هر نقطه ای خواست در محضر قرآن باشد میدان برایش آماده و گسترده شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: این قرآن در قیامت ظاهر می شود و در حال امامت و رهبری، عده ای را که حلال قرآن را حلال شمرده اند و حرام آن را حرام، به بهشت هدایت می کند و عده دیگری را که حدود قرآن را تضییع کرده اند به دوزخ می فرستد. متاسفانه امروز مشاهده میکنیم در جامعه ما برخی آداب و رسوم غلط وجود دارد که کاملا عکس حدود قرآنی هستند.

در ادامه این مراسم که به همت دارالقرآن کریم استان و در محل سالن بلاغ سازمان تبلیغات استان برگزار می شد از سایت رسمی دارالقرآن کریم استان و همچنین مستند قرار دل رونمایی شد. گفتنی است این مستند به معرفی عیسی خورشیدی یکی از مفاخر قرآنی استان چهارمحال و بختیاری می پردازد.

در پایان این مراسم باشکوه از حدود ۳۰ نفر از پیشکسوتان، مدیران و مربیان قرآنی استان از جمله آقایان عیسی خورشیدی و علی اسماعیلی تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۲:۱۸

16 Feb 2020